לבני הנוער בגיל ביה"ס התיכון התמודדויות רבות ומורכבות שחלקן נורמטיביות לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים- דגש רב על הישגיות, סיום 12 שנות לימוד, יציאה לחיים בוגרים, התמודדות עם פרידות ועוד. ישנם בני נוער שמתמודדים עם קשיים ומשברים נוספים כגון משברי זהות, משברי זהות מינית, קשיים רגשיים שונים, החרפה של קשיים מן העבר לאור היציאה לחיים עצמאיים לאחר סיום התיכון.
קשיים אלה עלולים לבוא לידי ביטוי בנשירה סמויה מהמסגרת, הסתגרות ונתק חברתי ולעיתים אף במצבים של סיכון עצמי. פסיכולוג המסגרת מסייע במצבים אלה על ידי טיפול פסיכולוגי והתערבות מערכתית הכוללת סיוע לצוותים החינוכיים בהבנת הקשיים ומציאת דרכי התמודדות מיטיבות.#_lt#div#_gt#לבני הנוער בגיל ביה"ס התיכון התמודדויות רבות ומורכבות שחלקן נורמטיביות לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים- דגש רב על הישגיות, סיום 12 שנות לימוד, יציאה לחיים בוגרים, התמודדות עם פרידות ועוד. ישנם בני נוער שמתמודדים עם קשיים ומשברים נוספים כגון משברי זהות, משברי זהות מינית, קשיים רגשיים שונים, החרפה של קשיים מן העבר לאור היציאה לחיים עצמאיים לאחר סיום התיכון. #_lt#/div#_gt##_lt#div#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif"#_gt#קשיים אלה עלולים לבוא לידי ביטוי בנשירה סמויה מהמסגרת, הסתגרות ונתק חברתי ולעיתים אף במצבים של סיכון עצמי. פסיכולוג המסגרת מסייע במצבים אלה על ידי טיפול פסיכולוגי והתערבות מערכתית הכוללת סיוע לצוותים החינוכיים בהבנת הקשיים ומציאת דרכי התמודדות מיטיבות. #_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div#_gt##_lt#br style="text-align#_sc# right;"#_gt##_lt#/div#_gt#
|