יום א', טז’ באדר תשפ”א
    דף הבית  |  מחלקות האגף  |  הגיל הרך  |  חינוך יסודי  |  חינוך על יסודי  |  חינוך מיוחד  |  בריאות ופרט  |  יצירת קשר  
תגובות: 0   צפיות: 0
 
תכניות פיתוח מקצועי לגננות ומורים בכל מוסדות החינוך

פיתוח מקצועי למורים בבתי הספר היסודיים תכנית "מתמטיקה תחילה" בכדי לקדם את ההישגים הלימודיים במתמטיקה, יושם דגש מיוחד על פיתוח צוותי הוראה בתחום המתמטיקה ברמה עירונית.התכנית תכלול ליווי אקדמי מותאם, פתיחת מסגרות השתלמות ולמידה ייחודית בפסג"ה, הקצאת משאבים ללמידת עמיתים ולמידה בצוותא.פיתוח מקצועי למורים בבתי הספר העל יסודיים קידום וטיפוח מקצועי של קהילת המורים בתחום המתמטיקה והפיסיקה חיזוק תחום המדעים. טיפוח המשאב האנושי ושיפור מיומנויות הוראה-הערכה וביצוע ניסויים. הגדלת מספר המורים המומחים בתחום. יצירת קהילות מורים לומדות בתחום המדעים. פיתוח מקצועי לצוותי מורים בכיתות מב"ר ואתג"ר אגף שח"ר, במשרד החינוך, ישתלב גם השנה בתוך בתי הספר התיכוניים וילווה את המורים בעיצוב ובהנחלה של שיטות הוראה ולמידה מותאמות לתלמידים מתקשים. העצמת התלמידים בניית תחושת מסוגלות ומודעות אישית וחברתית לכל תלמיד, שיפור הדימוי העצמי, ההערכה והתפיסה העצמית, טיפוח יכולות של התמדה, נחישות, אמון, ביטחון עצמי. התאמת אסטרטגיות חשיבה ולמידה לסגנונות למידה אישיים. השבחת מעשה ההוראה הוראה מותאמת לכיתות שח"ר, שילוב הוראה פרטנית ודרכי הוראה יצירתיות, התייחסות לקשיים לימודיים ולממדים רגשיים בלמידה, יצירת תחושת אחריות אישית של הלומד ללמידה. יצירת ממשקים המאפשרים לצוות המורים לפעול כקבוצה מקצועית ותומכת, לאפשר עבודת צוות, שיתוף וחשיבה משותפת. הפסיכולוגיה החיובית בתהליכי הראה-למידה בבתיה"ס פסיכולוגיה חיובית מתמקדת בזיהוי גורמים הממתנים מצוקה נפשית ומגבירים רווחה נפשית, שמחה, אושר וסיפוק, מימוש עצמי ושביעות רצון מהחיים. תכנית ההתערבות מתבססת על שלושה מרכיבי יסוד: אושר, משמעות והנאה: אדם החווה תכלית בחייו ונהנה מרגשות חיוביים. מוסריות: הגינות וחמלה. נאמנות לעקרונות מוסריים, טוב לב ונדיבות כלפי הזולת ועצמו. הצלחה: היכולת להציב מטרות ולהגשימן, להפוך חלומות למציאות ולמצות את הפוטנציאל האישי ברמה המקצועית, הלימודית והאישית. כחלק מתכנית "עיר חיובית" יטמיעו צוותי המורים את עקרונות "פסיכולוגיה חיובית". בתהליכי ההוראה לקידום אקלים מיטבי ותחושת מסוגלות וערך עצמי בקבוצת התלמידים .

 
 
"מחדש?"
EACH הרצליה
נגישות במוס"ח
אגף החינוך
מרכז טפסים
חינוך לגיל הרך
חינוך יסודי
חינוך על יסודי
חינוך מיוחד
מרכזי למידה
כנסים ותכניות חינוך
בריאות ופרט
המחלקה להיסעים
חשבות/כספים
ספריות
מידע להורים
ממשקים עירוניים
קהילת חינוך
צור קשר
למידה בחירום
מאגר מידע פנימי