מנהלת המחלקהגב' חגית אבירםHagit@herzliya.muni.il
המחלקה לחינוך על יסודי פועלת להעניק לתלמידי העיר הרצליה מגוון תכניות והזדמנויות לביטוי עצמי באומנויות, במדעים, בחינוך החברתי ערכי ובמדעי הרוח.
בכדי לממש את תהליך המצוינות האישית בכל תלמיד, פועלת המחלקה למתן אוטונומיה חינוכית ופדגוגית לבתיה"ס, לפתח ולהפעיל תכניות ייחודיות, אשר יעניקו לבוגרי העיר סל כלים ומיומנויות, הזדמנות ללמידה עצמית, פיתוח הסקרנות ומיצוי אישי, ויסייעו לשילובם המוצלח במרכז העשייה והפיתוח בחברה הישראלית. אנו משקיעים משאבים רבים בכדי להעניק לבוגר מערכת החינוך בעיר, ערכים למצוינות אישית, שייכות לקהילה, סובלנות, סקרנות, מימוש עצמי ואחריות חברתית. בשנת תשע"ח ילמדו בבתי הספר העל יסודיים בהרצליה, 5827 תלמידים.
חטיבות הביניים
קישור לאתרי חטיבות הביניים
בהרצליה פועלות 6 חטיבות ביניים (ממלכתי) וביה"ס שש שנתי צומח תיכון לחיים (ממלכתי דתי) חטיבות נותנות מעהביניים נה חינוכי לימודי מגוון. בחטיבות הביניים כיתות ייחודיות על אזוריות כגון: מנהיגות מדעית, ספורט, מחוננים וכיתות חינוך מיוחד. ע"פ מבחני המיצב, לחטיבות הביניים בהרצליה הישגים לימודיים מגבוהים בארץ ונתוני אקלים טובים. כל החטיבות שמו להן יעד להתחדשות פדגוגית והתאמת שיטת ההוראה למאה ה-21. בכל חטיבות הביניים בעיר פועלת תוכנית אזרחות פעילה, חינוך למחויבות ואחריות לקהילה.בתי הספר התיכוניים
קישור לאתרי בתי הספר התיכונייםבהרצליה 6 תיכונים עירוניים הנותנים מענה מגוון ורחב לתלמידי העיר.
בתי הספר התיכונים הינם בתי ספר ייחודיים ועל אזוריים מהמובילים בארץ במגן.
1. תיכון הנדסאים: מהמובילים בארץ בתחום החינוך המדעי טכנולוגי נותן מענה מדעי טכנולוגי ברמה גבוהה.
2. תיכון דור: נותן מענה לתלמידים שהתקשו בלימודים בחט"ב. תיכון דור הינו תיכון ניסויי מדגים ברמה הארצית.
3. תיכון מפתן: נותן הזדמנות נוספת להשתלבות במערכת החינוך. תיכונים עירונים כשבכל אחד מהם כיתות ייחודיות על אזוריות:
1. תיכון הראשונים: כיתת מחוננים, כדוריד, כיתת חינוך מיוחד.
2. תיכון היובל: כיתת אומנות ועיצוב, מחול, נבחרת כדורסל.
3. תיכון חדש: משפטים וקרימינולוגיה, הנדסת מחשבים- סייבר, רפואה, כיתת חינוך מיוחד.התהליך החינוכי: פדגוגיה חדשנית מבוססת נתונים ואקלים מיטביהתהליך החינוכי בהרצליה מכוון להעניק לתלמידים תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות, הצלחה ומימוש אישי, חווית גילוי ומענה לסקרנותם, ולפתחם כבוגרים פעילים המשתלבים בחברה ותורמים לה. כדי שהתהליך ישיג את מטרותיו, המחלקה לחינוך העל יסודי פועלת לאפשר לבתי הספר שילוב יוזמות עם גופים מלווים שיסייעו בתהליכי למידה משמעותית לאורך הרצף החינוכי, תוך הבטחת האיזון הנדרש בין המכוונות לפרט לבין המחויבות לחברה, בין מדידה לבין למידה, בין התהליך לבין התוצר, בין הוראת ה"מה" לבין "האיך" ובין המובנה לבלתי מובנה.בשנת הלימודים תשע"ח חטיבות הביניים ימשיכו בפיתוח שיטות ודרכי הוראה מתקדמות, המבוססות על נתוני התלמיד, כל זמן נתון תוך ביסוס קשר מורה-תלמיד, במטרה להשיג מצוינות אישית מותאמת אישית. הלמידה המשמעותית תשלב למידה בתוך יחסים בינאישיים כדי לזמן חוויית למידה רגשית, במערכת חברתית, ומודעות ליכולות הקוגניטיביות של התלמיד. ההוראה החדשנים תתמקד בשלושה מרכיבים מרכזיים:ערך ללומד ולחברהמעורבות הלומד והמלמדרלוונטיות ללומדכמדי שנה, משאבים רבים יוקצו ליצירת שוויון הזדמנויות בחינוך.חלוקת המשאבים בשנה זו תתבסס על אידאולוגיה חינוכית, ערכים, מדעים, אומנויות, ספורט ומצוינות#_lt#div style=""#_gt##_lt#span style="text-align#_sc# right;"#_gt#מנהלת המחלקה#_lt#/span#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style=""#_gt##_lt#div style="text-align#_sc# right;"#_gt##_lt#font size="4"#_gt#גב' חגית אבירם#_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="text-align#_sc# right;"#_gt##_lt#a target="_blank" href="mailto#_sc#Hagit@herzliya.muni.il" style=""#_gt#Hagit@herzliya.muni.il#_lt#/a#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="font-size#_sc# 14px; text-align#_sc# right;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="font-size#_sc# 14px;"#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# small;"#_gt#המחלקה לחינוך על יסודי פועלת להעניק לתלמידי העיר הרצליה מגוון תכניות והזדמנויות לביטוי עצמי באומנויות, במדעים, בחינוך החברתי ערכי ובמדעי הרוח. #_lt#/span#_gt##_lt#font size="2"#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px; display#_sc# inline !important;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="font-size#_sc# 14px;"#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#font size="2"#_gt#בכדי לממש את תהליך המצוינות האישית בכל תלמיד, פועלת המחלקה למתן אוטונומיה חינוכית ופדגוגית לבתיה"ס, לפתח ולהפעיל תכניות ייחודיות, אשר יעניקו לבוגרי העיר סל כלים ומיומנויות, הזדמנות ללמידה עצמית, פיתוח הסקרנות ומיצוי אישי, ויסייעו לשילובם המוצלח במרכז העשייה והפיתוח בחברה הישראלית. #_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#font size="2"#_gt#אנו משקיעים משאבים רבים בכדי להעניק לבוגר מערכת החינוך בעיר, ערכים למצוינות אישית, שייכות לקהילה, סובלנות, סקרנות, מימוש עצמי ואחריות חברתית. #_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#font size="2"#_gt##_lt#b#_gt#בשנת תשע"ח ילמדו בבתי הספר העל יסודיים בהרצליה, 5827 תלמידים. #_lt#/b#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#strong style="font-size#_sc# small;"#_gt##_lt#span style="color#_sc# rgb(48, 100, 234);"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#font color="#0000ff" size="5"#_gt#חטיבות הביניים #_lt#br#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# normal;"#_gt##_lt#font size="2"#_gt##_lt#a target="_blank" href="http#_sc#//www.herzliya.org.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=296916" style="line-height#_sc# 19px;"#_gt#קישור לאתרי חטיבות הביניים#_lt#/a#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt##_lt#br#_gt#בהרצליה פועלות 6 חטיבות ביניים (ממלכתי) וביה"ס שש שנתי צומח תיכון לחיים (ממלכתי דתי) #_lt#/span#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# small; line-height#_sc# 21px;"#_gt#חטיבות נותנות מע#_lt#/span#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# small; line-height#_sc# 24px;"#_gt#הביניים#_lt#/span#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# small; line-height#_sc# 24px;"#_gt# #_lt#/span#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# small; line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#נה חינוכי לימודי מגוון. #_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px; font-size#_sc# small;"#_gt#בחטיבות הביניים כיתות ייחודיות על אזוריות כגון#_sc# מנהיגות מדעית, ספורט, מחוננים וכיתות חינוך מיוחד. #_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px; font-size#_sc# small;"#_gt#ע"פ מבחני המיצב, לחטיבות הביניים בהרצליה הישגים לימודיים מגבוהים בארץ ונתוני אקלים טובים. #_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px; font-size#_sc# small;"#_gt#כל החטיבות שמו להן יעד להתחדשות פדגוגית והתאמת שיטת ההוראה למאה ה-21. #_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px; font-size#_sc# small;"#_gt#בכל חטיבות הביניים בעיר פועלת תוכנית אזרחות פעילה, חינוך למחויבות ואחריות לקהילה.#_lt#/span#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#p class="MsoNormal"#_gt##_lt#span lang="HE"#_gt##_lt#font color="#0000ff" size="5"#_gt#בתי הספר התיכוניים#_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#a target="_blank" href="http#_sc#//www.herzliya.org.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=296916" style="line-height#_sc# normal;"#_gt#קישור לאתרי בתי הספר התיכוניים#_lt#/a#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p class="MsoNormal" style="line-height#_sc# normal;"#_gt##_lt#font size="2"#_gt##_lt#span lang="HE"#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#בהרצליה 6 תיכונים עירוניים הנותנים מענה מגוון ורחב לתלמידי העיר.#_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#בתי הספר התיכונים הינם בתי ספר ייחודיים ועל אזוריים מהמובילים בארץ במגן.#_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#1. תיכון הנדסאים#_sc##_lt#/span#_gt##_lt#strong#_gt# #_lt#/strong#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#מהמובילים בארץ בתחום החינוך המדעי טכנולוגי נותן מענה מדעי טכנולוגי ברמה גבוהה.#_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#2. תיכון דור#_sc# נותן מענה לתלמידים שהתקשו בלימודים בחט"ב. #_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#תיכון דור הינו תיכון ניסויי #_lt#/span#_gt##_lt#span style="text-decoration-line#_sc# underline;"#_gt#מדגים#_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt# ברמה הארצית.#_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#3. תיכון מפתן#_sc# נותן הזדמנות נוספת להשתלבות במערכת החינוך.#_lt#/span#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p class="MsoNormal"#_gt##_lt#font size="2"#_gt##_lt#span lang="HE"#_gt##_lt#strong#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 21px;"#_gt# תיכונים עירונים כשבכל אחד מהם כיתות ייחודיות על אזוריות#_sc##_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/strong#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#1. תיכון הראשונים#_sc# כיתת מחוננים, כדוריד, כיתת חינוך מיוחד.#_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#2. תיכון היובל#_sc# כיתת אומנות ועיצוב, מחול, נבחרת כדורסל.#_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#span lang="HE" style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#3. תיכון חדש#_sc# משפטים וקרימינולוגיה, הנדסת מחשבים- סייבר, #_lt#/span#_gt##_lt#span style="line-height#_sc# 19.5px;"#_gt#רפואה, כיתת חינוך מיוחד.#_lt#/span#_gt##_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font color="#0000ff" size="5"#_gt#התהליך החינוכי#_sc# פדגוגיה חדשנית מבוססת נתונים ואקלים מיטבי#_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font size="2"#_gt#התהליך החינוכי בהרצליה מכוון להעניק לתלמידים תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות, הצלחה ומימוש אישי, חווית גילוי ומענה לסקרנותם, ולפתחם כבוגרים פעילים המשתלבים בחברה ותורמים לה. #_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font size="2"#_gt# כדי שהתהליך ישיג את מטרותיו, המחלקה לחינוך העל יסודי פועלת לאפשר לבתי הספר #_lt#b#_gt#שילוב יוזמות עם גופים מלווים#_lt#/b#_gt# שיסייעו בתהליכי למידה משמעותית לאורך הרצף החינוכי, תוך הבטחת האיזון הנדרש בין המכוונות לפרט לבין המחויבות לחברה, בין מדידה לבין למידה, בין התהליך לבין התוצר, בין הוראת ה"מה" לבין "האיך" ובין המובנה לבלתי מובנה.#_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif"#_gt#בשנת הלימודים תשע"ח חטיבות הביניים ימשיכו בפיתוח שיטות ודרכי הוראה מתקדמות, המבוססות על נתוני התלמיד, כל זמן נתון תוך ביסוס קשר מורה-תלמיד, במטרה להשיג מצוינות אישית מותאמת אישית. #_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"#_gt#הלמידה המשמעותית תשלב למידה בתוך יחסים בינאישיים כדי לזמן חוויית למידה רגשית, במערכת חברתית, ומודעות ליכולות הקוגניטיביות של התלמיד. #_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"#_gt#ההוראה החדשנים תתמקד בשלושה מרכיבים מרכזיים#_sc##_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"#_gt#ערך ללומד ולחברה#_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#span style="font-size#_sc# small;"#_gt#מעורבות הלומד והמלמד#_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"#_gt#רלוונטיות ללומד#_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p#_gt##_lt#font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"#_gt#כמדי שנה, משאבים רבים יוקצו ליצירת שוויון הזדמנויות בחינוך.#_lt#/font#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#div style="line-height#_sc# 21px;"#_gt##_lt#p style="line-height#_sc# 21px; margin-top#_sc# 4pt; margin-bottom#_sc# 0pt; margin-right#_sc# 0in; text-indent#_sc# 0in; text-align#_sc# right; direction#_sc# rtl; unicode-bidi#_sc# embed; word-break#_sc# normal;"#_gt##_lt#b#_gt##_lt#span style="font-family#_sc# Arial;"#_gt#חלוקת המשאבים בשנה זו תתבסס #_lt#/span#_gt##_lt#span style="font-family#_sc# Arial;"#_gt#על אידאולוגיה #_lt#/span#_gt##_lt#span style="font-family#_sc# Arial;"#_gt#חינוכית, ערכים#_lt#/span#_gt##_lt#span style="font-family#_sc# Arial;"#_gt#, מדעים, אומנויות, ספורט ומצוינות#_lt#/span#_gt##_lt#/b#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p style="line-height#_sc# 21px; margin-top#_sc# 4pt; margin-bottom#_sc# 0pt; margin-right#_sc# 0in; text-indent#_sc# 0in; text-align#_sc# right; direction#_sc# rtl; unicode-bidi#_sc# embed; word-break#_sc# normal;"#_gt##_lt#span style="font-family#_sc# Arial;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#img src="http#_sc#//www.files.org.il/BRPortalStorage/a/2/55/33/26-oyLCV4w50p.png"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/span#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p style="text-align#_sc# right; line-height#_sc# 21px; margin-top#_sc# 4pt; margin-bottom#_sc# 0pt; margin-right#_sc# 0in; text-indent#_sc# 0in; direction#_sc# rtl; unicode-bidi#_sc# embed; word-break#_sc# normal;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p style="text-align#_sc# right; line-height#_sc# 21px; margin-top#_sc# 4pt; margin-bottom#_sc# 0pt; margin-right#_sc# 0in; text-indent#_sc# 0in; direction#_sc# rtl; unicode-bidi#_sc# embed; word-break#_sc# normal;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#p style="text-align#_sc# right; line-height#_sc# 21px; margin-top#_sc# 4pt; margin-bottom#_sc# 0pt; margin-right#_sc# 0in; text-indent#_sc# 0in; direction#_sc# rtl; unicode-bidi#_sc# embed; word-break#_sc# normal;"#_gt##_lt#br#_gt##_lt#/p#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#/div#_gt##_lt#/div#_gt#
|